Publiceringsdatum: 2025-02-28
Skulle du vilja jobba inom administration, ekonomi, juridik? Vill du ta steget att arbeta som hr-konsult/pa-konsult hos Försvarsmakten? Nu har du möjligheten. Detta är ett jobb på heltid där Försvarsmakten letar efter någon under 6 månader eller längre.
För detta jobb är Stockholm den angivna tjänsteorten. Om du letar efter en spännande karriär inom hr-konsult/pa-konsult-branschen, har Försvarsmakten just nu ett ledigt jobb som kan vara av intresse. Sök jobbet som hr-konsult/pa-konsult hos Försvarsmakten och ta chansen att ta din karriär till nästa nivå. Ansök senast måndag den sjuttonde mars 2025.
Brinner du för HR och vill arbeta konsultativt och serviceinriktat? Tycker du om att arbeta i nära samarbete med andra? Då är den här tjänsten något för dig. HR-Direkt söker en HR-generalist som vill vara en del av ett kreativt och energifullt team.
Vi finns lokaliserade på natursköna Gärdet, omgivet av grönska samt trevliga promenad- och träningsmöjligheter. En av Försvarsmaktens förmåner är att vi har möjlighet att träna tre timmar i veckan på arbetstid.
HR-Direkt är en av fem avdelningar på HR Centrums arbetsgivarenhet. Avdelningen är Försvarsmaktens centrala support i HR-frågor och har som främsta uppgift att som en rådgivande funktion stötta Försvarsmaktens chefer och lokala HR-avdelningar runt om i landet.
På avdelningen arbetar en sammansvetsad grupp om 7 HR-generalister med erfarenhet av brett HR-arbete. Avdelningen sitter i ett öppet kontorslandskap för ett nära samarbete där vi nyttjar varandras erfarenheter och kompetenser.
I rollen som HR-generalist på HR-Direkt stöttar du Försvarsmaktens chefer och lokala HR-avdelningar på ett konsultativt och pedagogiskt sätt via telefon och mail. Du kommer stötta i ett brett spektra av HR-frågor med fokus på avtals- och arbetsrättsliga frågor. Utöver detta kommer du att vara med och planera samt genomföra utbildningar för chefer och lokala HR-representanter. Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor på avdelningen, men också med specialistfunktioner inom HR Centrum, för att kunna ge det bästa stödet till cheferna och lokal HR. Du blir även tilldelad sakområden där du ansvarar för att underhålla och uppdatera avdelningens kunskapsdatabank, i syfte att säkerställa att enhetlig och korrekt information ges till mottagaren. Vidare kommer du tillsammans med dina kollegor arbeta för att vidareutveckla och effektivisera avdelningens interna arbete, samt ansvara för att utveckla din egen kompetens och fortsätta växa i rollen.
För att lyckas i rollen ser vi att du har en god samarbetsförmåga och skapar förtroende. Det är även viktigt att du företräder etablerade riktlinjer, processer och gällande lagstiftning. Du har en vilja att förenkla chefernas- och de lokala HR-representanternas vardag genom ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du strävar efter att ge bästa möjliga service på ett situationsanpassat sätt och kan se verksamheten utifrån flera perspektiv. Vidare har du förmågan att arbeta självständigt och kan arbeta strukturerat efter befintliga rutiner för att kvalitetssäkra den information du förmedlar samt har en god kommunikativ förmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsform: Vikariat med startdatum så snart som möjligt eller enligt överrenskommelse till och med 2025-12-31
Sysselsättningsgrad: Heltid
Anställningsort: Stockholm Gärdet
Tillträde: Enligt överenskommelse
Resor i tjänsten kan förekomma.
Tf. avdelningschef Caroline Widgren, tel. 073-252 12 38.
Tf. avdelningschef Caroline Widgren, tel. 073-252 12 38.
Samtliga nås via Försvarsmaktens växel 08-788 75 00.
Välkommen med din ansökan senast 2025-03-17. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:
Försvarsmaktens HR-centrum skapar förutsättningar för Försvarsmaktens operativa förmåga och ett starkare försvar genom att säkerställa resurs- och HR-tjänster som tillgodoser förbandens behov.
Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/fmhrc
Varje dag och varje timme gör Försvarsmaktens medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.
En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.
Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Försvarsmakten |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | 6 månader eller längre |
Organisationsnummer | 2021004615 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | HR-konsult/PA-konsult |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Försvarsmakten söker en person till denna tjänst som hr-konsult/pa-konsult med placerings i Stockholm. Om det låter intressant att arbeta som hr-konsult/pa-konsult hos Försvarsmakten skickar du in din ansökan senast 2025-03-17.
Källa: Arbetsförmedlingen
Försvarsmakten söker en person till tjänsten som rekryterare/rekryteringskonsult i Stockholm.
2025-03-13
Mer infoKriminalvården söker personer till tjänsten som kriminalvårdare i Norrtälje.
2025-02-24
Mer infoSollefteå kommun söker en person till tjänsten som miljöinspektör i Sollefteå.
2025-03-04
Mer info